2020. május 8., péntek

Katolikus hittan


Hitünk szent titka – A lényeg láthatatlan
Isten útján járok 29. lecke


Szükség volt a vízre, hogy a belső oldalon lévő tartalom is látható legyen.
Egy idegen ember jó tulajdonsága pl. bátorság, ránézésre nem lehet megállapítani. Csak az tudja, aki jól ismeri őt. Tehát a lényeg felismeréséhez legtöbbször nem elegendő a látás.

Jézus az utolsó vacsorán a kenyér és a bor felett mondott szavaival megváltoztatta azok lényegét. Messze több lett, mint egyszerű kenyér és bor, átlényegült Jézus testévé és vérévé.
A lényeg a szemnek láthatatlan! Még az ostya íze sem változik, de az értelmeddel elfogadhatod és a szíveddel hiheted.

Olvasd el a Tk. 93. oldalán a bekeretezett részt!

A szentmisén mi is találkozhatunk Jézussal az Oltáriszentségben. Egy különleges találkozásra hív meg, hogy tápláljon, erősítsen, az Ő isteni életében részesítsen minket. Akár érezzük, akár nem, ez a találkozás valóságos. Aki egészen közel szeretne kerülni hozzá, annak Jézus szeretettel odaadja önmagát.

Oldd meg a Tk.94/2. feladatot! Így megtudod, hogy mit jelentenek a szentségmutató, az örökmécses, és a kovásztalan kenyér, valamint hogyan kapcsolódnak az Oltáriszentséghez.

Erénygyakorlat: Vasárnaponként az online szentmisén különösen is figyelj az átváltoztatásra: amikor a pap elismétli Jézus szavait, ezáltal a kenyér és a bor átlényegül Jézus testévé és vérévé. Köszöntsd Jézust, és mondd el neki, mennyire szeretnéd már, hogy elsőáldozó legyél!

Házi feladat: Oldd meg a Tk. 94/3. feladatot, és küldd el nekem a választ!

Ének: Tápláló szent kenyér https://www.youtube.com/watch?v=Ph-CRucFLZI

Ima: Köszönjük, Jézus, hogy egészen közel kerülhetünk hozzád a szentáldozásban.

Ha van kedved kovásztalan kenyeret sütni: Tk. 95/5.

Ha van kedved játszani:



Technika

Sziasztok!

Aki esetleg nem olvasta a környezet házi feladatot még, annak írom, hogy most a munkafüzetből kell majd dolgoznod.
Mf. 53. / 7 feladat.

EMOJI -kat láthattok. 😍😘😃😡 Ezek is ott szerepelnek közöttük. 

Színes papírra kellene készítenetek minimum 4 emoji fejet. 

Válasz ki minimum 4 et- de készíthetsz többet is -  és ezt egy jó nagy papírra kell megcsinálnod.

Az egyik oldalára megrajzolod és kinyírod kerek formára. A másik oldalára rá kell írnod, hogy milyen helyzetekre szoktál, ilyen emoji-kat küldeni. Gondold át, melyikről tudsz többet írni.

😍 például: amikor a barátnőm megdicséri a szép hajfonásom ,vagy gratulál, hogy megnyertem a versenyt.  

Ne csak egyet írj!!! Próbálj minél többet írni!

A következő technika óra a határidő! 
Kérem őket küldeni!

Jó munkát nektek! 

Ölel Bennetek: Bea néni 

/ Nemsokára lesz egy technika- képek című óra. Ott láthatjátok majd egymás gyönyörű munkáit! 👋😊😉 / 









Környezet

Sziasztok!

Köszönöm szépen a házi feladatokat! Nagyon szépen dolgoztok, ezért külön dicséretet érdemeltek! 😉

Haladunk tovább az anyaggal.

AZ EMBERI BESZÉD ÉS A TESTBESZÉD 

A beszéd egymás megértésének a legfontosabb eszköze. A beszédeden kívül az arcjátékoddal és a mozdulataiddal is kifejezed, amit gondolsz, amit érzel. Ez a testbeszéd.  Beszédünk és testbeszédünk sokat elárul rólunk. 

Erről most egy picit bővebben olvashatsz.

Tk. 48-49. oldal  Olvasd el, mind a két oldalt.
Mf. 52. o / 2.
Mf. 53. o/ 6,7.  
Csak ez a 3 feladat kell most!

Ezekről NEM kérek képet! 

Dolgozzatok ügyesen, ha van kérdésed írj nyugodtan és megbeszéljük! 😉



A tegnapi technika órát direkt tettem át a mai napra, mert a kettő óra most kapcsolódik egymáshoz.
A mf .53. / 7es feladattal lesz dolgod a technika órán.  

Ha megoldottad a feladatokat, akkor  készítened kell emoji -kat ! 

A többi információt a technika óra alatt fogod megtalálni. 😊 

Jó munkát! 
Ügyesek legyetek!

Ölel benneteket:

Bea néni 

 
 

Magyar irodalom Lapuné

V. 08.                              Fogalmazás

Kedves Gyerekek!

A mai napon fogalmazás órán a képtörténetekkel fogunk foglalkozni!

A Mf.: 75. oldalán olvasd el ezt a képtörténetet, amely  kiscsibéről és egy kiskacsáról szól!
Képtörténet: Rajz+ szöveg .

A következő lesz a feladatod: a Mf.: 76. oldalán neked is kell egy képtörténetet rajzolnod és persze szövegbuborékokban szöveget is kell írnod!
Minden üres négyzetbe rajzolnod kell az alatta lévő szöveg segítségével!

A munkafüzetet kell lefényképezned és elküldeni nekem szerdáig!

Jó munkát kívánok!

Juli néni

Magyar irodalom Lapuné

V.08.                                   Olvasás


Kedves Gyerekek!

A mai órán I. Szent László királyunkról olvastok egy erdélyi mondát!

Uralkodási ideje
1077 1095
KoronázásaSzékesfehérvár
1077 és 1081
ElődjeI. Géza
UtódjaKálmán
Születése
1040 körül
Lengyelország
Halála
1095. július 29. (55 éves kora körül)
Nyitra, Magyarorsz




















A TK.: 92. 93. oldalán találjátok a szövegeket. A Tordai- hasadék című mondát, I. Szent Lászlóról egy ismertetőt.

- A 92. oldalon olvassátok el az 1. feladatnál lévő szöveget I. Lászlóról!
Kékkel húzzátok alá a szövegben : Milyen uralkodó volt?
Pirossal : Miért avatták szentté?
Feketével: Milyen harcos volt?

_ Olvasd el a TK.: 93. oldalán lévő mondát!
Pirossal keretezz be három valós elemet a mondában! ( Valós elem. ami létezik, vagy létezett, ez lehet élőlény, földrajzihely,  megtörtént esemény.)
Kékkel keretezz be  egy csodás elemet a mondában! ( Csak a mesében létezik, vagy létezett.)

A Tk. két oldalát kell lefényképezni és elküldeni nekem hétfőig!

 Egy kis olvasmány A Tordai-hasadékról!

Tordai-hasadék

A tordai hasadék a vulkáni alkotás egyik legbámulatosabb remeke; itt egy hegylánc tetejétől a talapjáig kettérepedve. A két átelleni meredek fal kiálló sziklái és mélyedései még most is egymásba illenek, a háromezer lépésnyi sziklafolyosó hajlásai, megtörései mindenütt egyenközűek maradnak, csak imitt-amott mutat tágabb öblöket, hol a sziklaőrlő idő görgeteg kőzuhanyokká porlasztotta a bércfalat; míg egyes sziklatornyok, mint a gót építészet pillérei állnak el a falaktól, amiknek ormozata ma is a münsterek cifra, fantasztikus párkányzatát mímeli.

Jó munkát kívánok!

Juli néni


Testnevelés 05.08.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek ! 


Nagyon gyorsan elszaladt ez a hét is, péntek van . Bízom benne, hogy a tanulnivalók, házi feladatok, és más teendők mellett maradt idő egy kis sportolásra is. A mindennapi testmozgásban ma is szeretnék nektek segítséget adni videók formájában. 
Egy kis kedvcsinálónak a Magyar kézilabda-válogatott fotóit láthatjátok .

Forrás:hungarysport .hu

Forrás:Fradi .hu

Szokásos teendőnk a bemelegítés : 


Az alapos bemelegítés után  a Német Kézilabda Szövetség kisfilmjét szeretném megmutatni, könnyen elvégezhető gyakorlatokkal. Csak egy törölköző egy vizes palack és a labda szükséges hozzá. 
Próbáljátok ki ! 


A gyakorlatok elvégzése után végezzük  el a levezetést, nyújtást! 

Forrás:larafitness.blog.hu 
 Kedves egészségetekre ! 
 Aki teheti sétáljon, vagy aktív pihenéssel töltse a hétvégét.
 Esetleg egy javaslat: 

Forrás:Google
Üdvözlettel: 
Boros Pál

Matematika


Matematika Kőművesné Fejes Anita

Kedves Gyerekek!

Aki tegnap nem kezdte el az alábbi feladatok megoldását, azoknak ma újra írom, hogy ne felejtse el!
Az eredményét be fogom írni a KRÉTÁ-ba is, ezért kérlek benneteket, hogy nagyon figyelmesen dolgozzatok (aki nem készíti el, annak 0%-os lesz az eredménye!)! Amikor elkülditek a feladatok megoldását, akkor figyeljetek rá, hogy jól látható legyen a megoldás, különben nehéz lesz értékelnem!
A megoldásokat legkésőbb szombat (máj. 9.) 12.00 óráig kérem! Az eredményeket a javításnál fogom elküldeni javítókulccsal együtt.

Feladat: Mf: 59.oldal/ 1., 2., 3., 4., 5., 6. feladat
               Mf: 60.oldal/ 7., 8., 9., 10. feladat

Az alábbi feladatoknál leírom mire figyeljetek, mert a pontozásnál számítani fognak!
2., Bolha számokat is írjatok!
4., Művelettel írjátok le, nem elég a megoldás!
5., Figyeljetek, hogy 10-esre becsüljetek!
6., Figyeljetek, hogy 100-asra becsüljetek!
7., Írásban számoljatok, csak akkor számít a táblázatba beírt szám!
8., Bolhaszámokat is írjatok, amiket írásbeli művelettel számoltatok ki!
9., Az egyik mértékegység felé írjatok átváltást (bolhaszámot mértékegységgel), ami alapján el tudjátok dönteni, hogy milyen relációs jelet kell kitennetek, mert csak így tudom elfogadni a megoldást!
10., Adat: A kérdés a kerület! Figyeljetek a mértékegységre!
       Terv: Kerület=képlet=behelyettesítés! 
       Számolás: A képlet alapján számoljátok ki!
       Válasz: Figyeljetek a mértékegységre!

Jó munkát!
Anita tanító néni


05.08. Református hittan

Sziasztok!

Egy rövid, de tanulságos történet következik: Tankönyv 48. oldal, Munkafüzet 57. oldal, illetve a diavetítés:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/8het/3.%20oszt.farizeus_es_vamszedo1_2020.04.27_ZN.pptx

Jó tanulást, jó egészséget, kitartás!

Katolikus hittan

Az óra anyagát a következő linken találjátok: G:\A királyság születése 1.10.docx