Matematika Kőművesné Fejes Anita
Sziasztok!
1, Ma is egy kis bemelegítő gyakorló feladattal kezdjük az órát, Kattints az alábbi linkre! Ebből a feladatból elég 15-20 összeadást megcsinálni, a pipa sajnos nem jelenik meg, mert nagyon sok feladat van benne, de megírhatjátok esetleg, hogy hány összeadást csináltatok meg! Elnézést a maratoni bemelegítésért!!!
https://learningapps.org/7537679
2, Ezután szeretném, ha picit átismételnénk, amit tegnap tanultunk. Akinek nem sikerült hibátlanul, az most egy kicsit jobban figyeljen. Segítségképpen nekik küldök egy videót, amit ha megnyittok, akkor jobban megértitek, hogy mit kellett volna csinálnotok. /Az első 10 percet elég, ha megnézned!/
https://www.youtube.com/watch?v=Ni2ByTBGmq4
Tk: 119/3 feladat első sorát kérem füzetbe megoldani!
Fényképet kérek róla!
3, A mai új anyagunk az írásbeli osztás egyjegyű osztóval átváltás nélkül.
Ehhez is küldök egy videót, aminek az első 7 perce megmutatja, hogy hogyan is kell osztani. Nagyon figyeljetek ti is arra, hogy először mindig pontozzátok ki, hogy hány jegyű lesz a szám, azt a számot, amit osztotok, azt egy kis álló egyenessel jelöljétek, és mindig szorozzatok vissza a bemutatott módon. ha van kedvetek, akkor a videóban szereplő feladatokat megcsinálhatjátok, és elküldhetitek.
https://www.youtube.com/watch?v=nk3w2xhybic
Ha a videót megnéztétek, akkor írásban is szeretném megmutatni, hogy mi az osztás menete. Kicsit hosszúnak tűnik, de ez csak a részletes magyarázat miatt van, a végén látni fogjátok, hogy amit nektek le kell írni, az nem is olyan sok.
Az írásbeli osztás megoldási menete:
842:2 =
I. BECSLÉS (mi most tízesre kerekítve végezzük el a becslést) 840: 2= 420
II. SZÁMOLÁS →
Az írásbeli osztásnál mindig elölről indulunk, a százastól a tízesek, majd az egyesek felé haladunk. 842:2=
1. Megjelölöm azt, amivel számolok.
8'42:2=
2. Megnézem, hogy a 8- ban hányszor van meg a 2
8:2 megvan 4- szer,
3. LEÍROM a 4-et az egyenlőség jel után.
8'42:2= 4..
4. Vissza is ellenőrzöm: 4x2= 8
8-hoz, hogy 8 legyen 0-t kell adni,
LEÍROM a 0-t a 8 alá, így:
8'42:2=4
0
ÉS A KÖVETKEZŐ SZÁMMAL (4) KEZDEM ELÖLRŐL A LÉPÉSEKET !!! + EGY LÉPÉSSEL KIEGÉSZÍTVE
1. Megjelölöm : 8'4'2:2= 4..
0
+ LÉPÉS: leköltöztetem a 4-et a 0 mellé!!! így: 8'4'2: 2= 4..
0 4
2. Megnézem, hogy a 4-ben hányszor van meg a 2
4:2 megvan 2-ször,
3. LEÍROMa 2-t az eredményhez.
8'4'2:2= 42
0 4
4. Vissza is ellenőrzöm: 2x2= 4
4-hez, hogy 4 legyen 0-t kell adni,
LEÍROM a 0-t a 4 alá, így:
8'4'2:2=42
0 4
0
ÉS A KÖVETKEZŐ SZÁMMAL (2) KEZDEM ELÖLRŐL A LÉPÉSEKET !!! A + LÉPÉSSEL KIEGÉSZÍTVE
1. Megjelölöm : 8'4'2':2= 42.
0 4
0
+ LÉPÉS: leköltöztetem a 2-t a 0 mellé!!! így: 8'4'2': 2=42.
0 4
0 2
2. Megnézem, hogy a 2-ben hányszor van meg a 2
2:2 megvan 1-szer,
3. LEÍROMa 1-et az eredményhez.
8'4'2':2= 421
0 4
0 2
4. Vissza is ellenőrzöm: 1x2=2
2-höz, hogy 2 legyen 0-t kell adni,
LEÍROM a 0-t a 2 alá, így:
8'4'2':2= 421
0 4
0 2
0
EZZEL KÉSZ A SZÁMOLÁS, JÖHET AZ ELLENŐRZÉS!!!
421x 2
842 ÉS KÉSZ 😵
Ez az egész hosszú levezetés a füzetedben csak ennyi lesz:
8'4'2':2=421 Bt : 840: 2= 420
0 4
0 2
0 Ell.: 421x 2
842
Ezek alapján kérem megoldani a Tk:120/2. feladatának első két oszlopát a füzetbe!
Fényképet kérek róla!
Szívesen venném a visszajelzéseket is, hogy hogyan boldogultatok a feladatokkal, melyik alapján tudtatok a legkönnyebben dolgozni!
Jó munkát!
Anita tanító néni