2020. március 31., kedd

Angol E

Good morning!

Mai feladat:Gyakorlás

  • TK 46 Olvasd és fordítsd le a kártyák szövegét szóban!
  • MF 43/1, 2 (Ezt is színezheted.)
  • MF 44/3, 4 (Help: TK/44)
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
    Ne ijedj meg a magyarázattól! Figyelj az ismerős szavakra!
 Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Köszönöm az eddigi munkákat, látom, ügyesen dolgoztok!

Bárkinek bármilyen kérdése van, ide a megjegyzésbe be tudja írni. Válaszolok mindenkinek!

Köszönettel:

Tóthné VK

Társastánc 28. hét

Sziasztok!

Az e heti feladat táncból, hogy gyakoroljátok a Cha-cha-cha-t, és a Rumbát ( négy alap, négy előre nyitás, négy alap, négy hátra nyitás)
Kifejezetten a kézhasználatra figyeljetek, ehhez csatolok videó felvételeket is.

https://youtu.be/syw227Yxkik
https://youtu.be/O-3fbiOSIBg

Jó gyakorlást!😉
Balázs bácsi

Környezet

Kedves Gyerekek!

Arra gondoltam, hogy ezt az órát még az összefoglalásra fordítjuk és a következő órán írjátok meg a dolgozatot.
Nagyon szépen elkészítettétek az összefoglalást. A dolgozatban a többi anyag rész is benne lesz, ezért leírom mit nézzetek át.

Úgy láttam, nagyon becsületesen és jól készítettétek el a házi feladatokat. Nem kell újra tanulni mindent. :) A kis füzet is fontos!Olvasd át többször a kiírt feladatokat. Ezekből lesz válogatva, ilyen típusú feladatokkal.

Munkafüzet:
  •  lombhullató, örökzöld növények 28.o/2.
  • kenyérkészítés menete 30.o /1.
  • nagy kócsag jellemzői 32.o/ 3.
  • hal főbb testrészei 33.o /5.
  • emlős jellemzői 36.o / 1.
  • madár jellemzői 37.o / 5.
  • tulajdonságok szétválogatása 37.o / 9.
  • energiaforrás 38.o /3.
  • papírgyártás menete 42.o /2
Tankönyv: 
  •  virág részei 25.o / 4.
  • haszonnövények, lágy-és fás szárú növények fogalma és példák hozzá 26-27.o
  • kárász, csuka jellemző tulajdonságai 31.o / 4
  • háziállat, haszonállatot tudd szétválogatni 32-35.o
  • nem megújuló energiaforrások, megújuló energiaforrások 36.o/ 3
  • a hulladékok kezelése 38. /3.; 39.o /5,6.

Dolgozzatok ügyesen, úgy, ahogyan órán és napköziben is szoktatok! Ha valamit nem tudtok, kérdezzetek! :)

Pénteken dolgozat!

Jó tanulást kívánok!
Bea néni

Magyar irodalom Lapuné

III. 31.                                   Olvasás

Kedves Gyerekek!

Remélem tegnap tetszett a mese, többször fogok nektek majd küldeni😉

Ugye nem felejtettétek el, hogy a mai napra kértem a verset!!!!!
Akiktől már megkaptam azoknak szeretném megköszönni , nagyon ügyesek voltatatok és olyan jó volt látni benneteket😍!

A mai napra hangos olvasást szeretnék nektek adni,
A Tk. 21.22.és 23. oldalán lévő A világot betakaró szoknya című mesét kell hangosan olvasni anyának, apának vagy tesónak  háromszor!!!!
Én most ezt nem fogom hallani, de bízok benne, hogy mindenki becsületesen el fogja végezni a feladatát 😉!

Szép napot és jó munkát kívánok mindenkinek!!!

Juli néni


Matematika

Matematika Kőművesné Fejes Anita

Sziasztok!

1, Ma is egy kis bemelegítő gyakorló feladattal kezdjük az órát, Kattints az alábbi linkre! Ebből a feladatból elég 15-20 összeadást megcsinálni, a pipa sajnos nem jelenik meg, mert nagyon sok feladat van benne, de megírhatjátok esetleg, hogy hány összeadást csináltatok meg! Elnézést a maratoni bemelegítésért!!!
https://learningapps.org/7537679

2, Ezután szeretném, ha picit átismételnénk, amit tegnap tanultunk. Akinek nem sikerült hibátlanul, az most egy kicsit jobban figyeljen. Segítségképpen nekik küldök egy videót, amit ha megnyittok, akkor jobban megértitek, hogy mit kellett volna csinálnotok. /Az első 10 percet elég, ha megnézned!/
https://www.youtube.com/watch?v=Ni2ByTBGmq4

Tk: 119/3 feladat első sorát kérem füzetbe megoldani! Fényképet kérek róla!

3, A mai új anyagunk az írásbeli osztás egyjegyű osztóval átváltás nélkül.
Ehhez is küldök egy videót, aminek az első 7 perce megmutatja, hogy hogyan is kell osztani. Nagyon figyeljetek ti is arra, hogy először mindig pontozzátok ki, hogy hány jegyű lesz a szám, azt a számot, amit osztotok, azt egy kis álló egyenessel jelöljétek, és mindig szorozzatok vissza a bemutatott módon. ha van kedvetek, akkor a videóban szereplő feladatokat megcsinálhatjátok, és elküldhetitek.
https://www.youtube.com/watch?v=nk3w2xhybic

Ha a videót megnéztétek, akkor írásban is szeretném megmutatni, hogy mi az osztás menete. Kicsit hosszúnak tűnik, de ez csak a részletes magyarázat miatt van, a végén látni fogjátok, hogy amit nektek le kell írni, az nem is olyan sok.

Az írásbeli osztás megoldási menete:
                                                                 842:2 =
     I. BECSLÉS (mi most tízesre kerekítve végezzük el a becslést)     840: 2= 420

    II. SZÁMOLÁS                                   →             
              Az írásbeli osztásnál mindig elölről indulunk, a százastól a tízesek, majd az egyesek felé haladunk.                                                      842:2=

                  1. Megjelölöm azt, amivel számolok.
                                                                                8'42:2= 
                  2. Megnézem, hogy a 8- ban hányszor van meg a 2
                                                           8:2 megvan 4- szer,
                   3. LEÍROM a 4-et az egyenlőség jel után.
                                                                                 
                                                                                 8'42:2= 4..
                  4. Vissza is ellenőrzöm: 4x2= 8
                                                           8-hoz, hogy 8 legyen 0-t kell adni,
                                              LEÍROM a 0-t a 8 alá, így:
                                                                                                 8'42:2=4
                                                                                                 0
            ÉS A KÖVETKEZŐ SZÁMMAL (4) KEZDEM ELÖLRŐL A LÉPÉSEKET !!! + EGY LÉPÉSSEL KIEGÉSZÍTVE

                    1. Megjelölöm :  8'4'2:2= 4..
                                                0
                  
                    + LÉPÉS: leköltöztetem a 4-et a 0 mellé!!! így:    8'4'2: 2= 4..
                                                                                                      0 4
                     2. Megnézem, hogy a 4-ben hányszor van meg a 2
                                                              4:2 megvan 2-ször,
                     3. LEÍROMa 2-t az eredményhez.
                                                                                8'4'2:2= 42
                                                                                0 4
                     4. Vissza is ellenőrzöm: 2x2= 4
                                                              4-hez, hogy 4 legyen 0-t kell adni,
                                                  LEÍROM a 0-t a 4 alá, így:
                                                                                                  8'4'2:2=42
                                                                                                  0 4
                                                                                                     0
         ÉS A KÖVETKEZŐ SZÁMMAL (2) KEZDEM ELÖLRŐL A LÉPÉSEKET !!!                           A +  LÉPÉSSEL KIEGÉSZÍTVE
                    
                 1. Megjelölöm :  8'4'2':2= 42.
                                              0 4
                                                 0
                 
                + LÉPÉS: leköltöztetem a 2-t a 0 mellé!!! így: 8'4'2': 2=42.
                                                                                             0 4
                                                                                                0 2
                2. Megnézem, hogy a 2-ben hányszor van meg a 2
                                                              2:2 megvan 1-szer,
                3. LEÍROMa 1-et az eredményhez.
                                                                             8'4'2':2= 421
                                                                             0 4
                                                                                0 2
                
                4. Vissza is ellenőrzöm:  1x2=2
                                                         2-höz, hogy 2 legyen 0-t kell adni,
                                                    LEÍROM a 0-t a 2 alá, így: 
                                                                                                     8'4'2':2= 421
                                                                                                     0 4
                                                                                                        0 2
                                                                                                           0
                   EZZEL KÉSZ A SZÁMOLÁS, JÖHET AZ ELLENŐRZÉS!!!
                                        
                                                421x 2
                                                842                                ÉS  KÉSZ       😵                       

    Ez az egész hosszú levezetés a füzetedben csak ennyi lesz: 

                        8'4'2':2=421                                       Bt : 840: 2= 420
                        0 4
                           0 2
                              0                    Ell.: 421x 2
                                                            842

Ezek alapján kérem megoldani a Tk:120/2. feladatának első két oszlopát a füzetbe! Fényképet kérek róla!

Szívesen venném a visszajelzéseket is, hogy hogyan boldogultatok a feladatokkal, melyik alapján tudtatok a legkönnyebben dolgozni!

Jó munkát!
Anita tanító néni

Katolikus hittan

Az óra anyagát a következő linken találjátok: G:\A királyság születése 1.10.docx